Thursday, January 12, 2012

Jariku terluka, kapla serabut, mata rasa nak tersembul

As usual aku serabut, bila masa aku tak serabut ek ?
Harini pasal kena ikut format journal article pulak. Definitely, each journal has their own format. Actually, I typed my article using Latex (wiki) which tedious and have a lot of commands but really useful when the article contains a lot of symbol and formulas. For example :

Code:
\begin{equation} f(k;\lambda)=\frac{e^{-\lambda} \lambda^k}{k!},\,\! \end{equation}
Produce:


Source: http://einstein.drexel.edu/liki/index.php/LaTeX_Math_Commands

Previously I sent my articles to IOP Publishing which has their own iop style. So, at first I just typed the latest article using iop style. I am planning to submit this article to Elsevier which has their els.cls style. Logically, if I want to use Elsevier style, I just have to change one command at the top of the document. However, I have problem while compiling my Latex document using this style. It seems that my references couldn't be recognized. I have been trying to figure out what is wrong with it since 7pm today. Geram sangat tadi aku pi masak, makan and tetiba tertengok movie I got mail ...Ingat dah lega and dapat ilham camna nak buat, but still...I am struggling right now :(....tu yang kapla sakit, mata pun rasa toing toing nak terkeluar nih....So bila bukak blog, belek2 posting tab, ternampaklah draft entry seperti di bawah ;)

Bila godek2 gambar last month=last year, aku terjumpa gambar ni ....

Yang korang pi tengok garis2 halus tu kenapa :P....Nampak tak yg bentuk bulat tuh?...Hish nak tau camna boleh jadi gitu?

Basuh baju punya pasal la...mana-mana yang kena handwash aku tenyeh guna tangan je...terlebih tenyeh or memang banyak baju nak basuh or kulit ku yang nipis, maka tersiatlah kulit jari ku.....Pedih tau, dahlah banyak cucian lagi.
berparutkah? Hilang hantaran 10 000.................opss 1000 ;))))))))).........

Penat n pedih mencuci, kita pi masak ya. Memula buat ala2 sambal tumis, then curahkan je lebihan creamy pasta haritu hehhee

So...lunck pack siap...jom pi uni.....

Kerja banyak kan, so aku balik malam. Takut nak ikut jalan biasa, aku ikut jalan lain nak pi tunggu bas...jalan yg sunyi huhuhu...seriously...aku sorang je kat situ. Siap fikir, ada ke tak bas malam tuh....

Nilah jalan yg biasa aku guna nak pi tunggu bus ni, tapi sebab dah malam sangat n sunyi sepi, aku takut nak lalu jalan tu seorang diri...ye la kena lalu yg kawasan gelap yg kat hujung tu la...ala2 tunnel...seram....


Tu lah, konon nak ikut kawan pi makan2, tapi disebabkan my programming hampeh+result hampeh..so kena balik lambat n kena masak jugaklah...Luckily aku still ada lebihan marinated beef haritu ...Balik....sliced the egg plant thinly and grilled the beef and followed by the beef...sambil tunggu beef...cuci salad, and curah balsamic vinegar......so jadilah beef steak+grilled egg plant+veges


Dua hari lepas tu kan aku pi Westfield...ala hari yang terbeli silikon bakeware in previous post.


So share dengan kanda beli red lea roasted chicken for lunch. So for dinner I had the leftover chicken dengan aksesori tambahan ;)...On 11/12 aku n housemate buat choc brownies...dialah nak perabihkan tepung. Esoknya aku masak daging masak merah+telur dadar for dinner. Ingat nak dinner dengan housemate tapi asyik pi 'dating' je dgn bff almost every nite. Tapi kebetulan ada adik ni datang nak makan brownies. So aku ajak adik ni join aku dinner. Dia macam terkejut bila suap lauk tu...hehhee mesti tak kena pada selera dia. Aku ok je ....dan jadilah bekal aku pada keesokan harinya.


14/12 kan tragedi yang aku terbeli oporto yang ada bab* tu.....So aku terpaksa pulak membeli kebab huhuhu.....On 16/12 aku guna je instant rice yg kawan aku bagi haritu. Perasa mexican kot...so aku tambah sliced roasted chicken haritu....jadilah my lunch pack


Malam tu kan pi Malaysian hall, dapat makan nasi briani hehehe.....Esoknya makan nasi dagang kat rumah kawan pulak..rezeki makan free kan.............

No comments:

Post a Comment