Saturday, February 18, 2012

Bila kanda merajuk

Tadi aku tengok movie The Ugly Truth. Tetiba kanda join aku pulak. Before that dia join orang2 muda kat rumah belakang tengok Lord of the ring. Ketika aku tengah concentrate nak tengok final part of the movie

Kanda: Baru balik dari tengok Lord of the Ring ni
Aku: Tau...(memanglah suara dia sebatu boleh dengar hahhaha)
Kanda : F tak tengok Lord of the Ring
Aku : Tak sukalah....
Kanda : Best...
Aku : Berapa kali nak tengok ?
Kanda : Macam dah pernah tengok je cerita ni (merajuk kepada The ungly truth)
Aku : Hmm...
Kanda : Lelaki ni selalu berlakon
Aku : Hmm...

Setelah beberapa kali...............

Kanda : pot pet pot pet...
Aku : Hmm...

Dan lagi 5 minit movie nak habis

Kanda : Muhammad tu pelik
Aku : Kanda, kejap ek, saya nak tengok tv ni, kejap ek, kejap ek.....
Kanda : Tak mau ceritalah...(lantas bangun pi masak air, air dah masak terus naik atas)

Hahaha...kanda merajuklah tuh.
Tak tahulah dia nak bercerita pasal Muhammad yang mana, si Libyan or Iranian.
Mungkin juga si Iranian tuh, dah rumah belakang tu rumah dia. Apa je la kanda tak puas hati nih...Dah tau Iranian nih pelik. Pulak tu half of her age...Buat apa di layan. Dah banyak kali dia membebel pasal geng Iranian ni semua. Sape suruh tanya depa "What kind of muslim are you?". Mau tak terkejut n bengang bila depa dok jawab "We are born as Muslim, but we don't want to be Muslim". Sebab tu selamba badak je depa minum arak dan mabuk2. Setakat makan daging yg takde halal certificate tuh biasalah. Malah dulu ada yang siap order pork tuh....Tapi mereka tak berani cakap they are not muslim, kena pancung nanti. Sebab tu ramai tak mau balik Iran. Memanglah kanda kata dia dah jalankan tanggungjawabnya untuk 'menyedarkan ' mereka ni. Tapikan aku rasa soalan tu macam tak kena ditujukan untuk orang yang degil nih. Kenalah ada diplomasi nak menarik minat orang ni kembali ke Islam. Dahlah dengar suara halilintar dia tuh....Pulak tu ada sorang tu cakap, apa yang tak boleh, lagi dia nak buat.

Bayangkan dalam seminggu ni dia dah banyak kali kanda cerita pasal benda ni. Aku dah tak larat nak dengar. Memanglah terkilan dan sedih dengan Iranian yang dah terpesong. Kalau dah nasihat, tak mau ikut; maka eloklah kita berdoa supaya mereka berubah daripada dok sibuk2 dan mengutuk mereka nih. Eh..aku pun sama kan, daripada aku bebel pasal kanda, baik aku doakan dia berubah jugak ;).... Dia harituh pun dah cakap, dah tak mau fikir. But yet still fikir lagi...Baru petang tadi buat sekian kalinya cakap tak mau bother new comer, yet melayan si Muhammad tuh. Lepas tu sape mangsa yang kena dengar apa dia bebel? Akulah kan ;)....Sape mangsa yang kena dengar aku pulak membel? Koranglah kan :P....

No comments:

Post a Comment