Tuesday, February 28, 2012

Assecories for free food

Last thursday I got free food at uni-minced beef+mashed potato.
So, for dinner that nite...I sprinkled black+white pepper and grated cheese on top of the free food and I added salad+sour cream...yumm.....

For desert I had pakcik peter's ice cream with brownies. That brownies was given by my Indo friend. She put jam between the layers...I really like it, should ask her again for the recipes...


Luckily I brought my camera, boleh la upload gambar sambil buat kerja. Actually aku ni tengah serabut nih. Dah la hot n humid weather. Pasang kipas pun tak berkesan. Hampir nak kena migraine. Last week hujan memanjang. Minggu ni hah rasakan..bak kata dalam news.."summer just started". Baru jalan 3 minutes dah berpeluh. Eh! bukan suppose end of summer ke...baju autumn pun dah ada di Myer....Nothing to be surprised, Oz weather huh....

Ni dok baiki my fourth paper yg kena reject haritu. Biasalah each journal has their own requirements...Kali ni kena tukar ke two column format, figure pulak patut left alignment, compress citation etc...Huhuhu...tapi kenapa figure aku ada yg tengah ada yang tepi, begitu juga captionnya. My chemical formula pulak terkeluar dari margin..grrr...Reference style pun kena tukar. Padan muka aku coz tak guna End note. Tapi, tapi...style dalam website journal tu lain, style dalam template lain...adus...nak pilih yang mana. When I checked latest articles for that journal, they used the first style. Citation tadi pun problem...Alhamdulillah by surfing thru internet i solved that problem....So, ni nak meng google lagi...

Actually aku kan dah cuak ni...how time flies so fast..sedar2 dah end of february..So for the next 2 months i have to juggling between writing thesis and doing my last project....Korang tolong doakan semoga perjalanan PhDku dipermudahkan....

No comments:

Post a Comment