Sunday, February 5, 2012

Aku yang tidak sedar diri...

Haritu aku bebel pasal 3-4 hari asyik hujan je kan. Semalam dan hari ni panas pulak. Rupa-rupanya kawasan pendalaman tepi nearby the river in Queensland dan north New South Wales banjir lah pulak. Alhamdulillah, kawasan kami ok...mungkin kawasan tinggi kot dan sistem perparitan ok ;)). Yang tak best nya bila ada kawan cakap dah tinggal tepi laut, hati2 dengan tsunami...chettttt

Marilah kita tengok faktor penyumbang badan yang makin montok, tembam, tembun...

Walaupun kononnya aku sampai terpengsan coz sakit perut dan dehydrated on 17/1....
Esoknya pun aku still sakit perut and asyik tido....
Petang tu rasa nak fresh air. Gagahkan kaki pi harbour and jalan2 tepi pantai. Teringin nak air coke..........tak sedar diri kan...Psst....hawaian chicken snitzel burger, yg besar giler....Boleh makan 3 kali sampai mual hahhaha. Here, this famous chicken franchise serves halal chicken. I just knew it from tv commercial and later confirmed by the cashier.

Hari Khamis pun aku tak pi uni. Dok mengadap paper yang banyak songeh tu lah.....at last baru aku submit kat spv for approval.............

Hari Jumaat 20/1 barulah aku pi Uni. Kebetulan my friend submit her thesis on that day. Our school celebrated her 'happy day', punyalah baik spv dia siap buat scone tuh. Rasa sebak sangat bila my friend berucap how thankful n grateful she was having her as spv. My spv sat beside me. Siap cakap.."F don't cry"..yelah aku ni kan ratu nangis. Geram dengan main-spv yang pi Adelaide pun aku nangis. Memanglah sedih kena tinggal. Tapi sedih coz dia tak bagitau awal2, tapi cerita dengan student orang lain. Sebab tu my new main spv selalu berhati2 kalau nak tegur aku hehhehe...............Then my spv ajak pi her room to give me back ..certain correction for the paper........Dan dia suruh baiki figure tuh. Aku cakaplah, haritu yg aku lambat hantar tu pasal figure jugaklah kan. So petang tu aku berjaya juga hide unwanted line.........Apa2 pun rasa terharu juga bila my spv puji my introduction yang melibatkan comprehensive LR.....rasa over the moon kejap hehhee...........

Then, my friend came to my office and shared her stories. She almost can't finish on time. Alhamdulillah berkat usaha, sokongan dan doa dari ibu dan keluarga selain mengamalkan solat dhuha rakan saya berjaya submit her thesis one day before she fly home. Tapi kan yang tak syoknya bila aku bercerita kisah kawan aku yang rajin amalkan solat dhuha ni pada seseorang, seperti biasa dia mesti fikir negatif. Dulu pun macam tu, bila aku cerita yang rakan yang lain rezeki dia murah bila mengamalkan solat hajat setiap malam. Dia fikir yang mereka ni nak menunjuk-nunjuk, sebab tu bercerita apa yang mereka amalkan pada orang lain. Walhal mereka ini tiada niat pun untuk menunjuk-nunjuk dan berbangga diri. Dia siap kata dia ada amalannya sendiri. Susahkan bila ada orang yang sentiasa rasa dirinya betul dan hebat dan tak perlu nak mengikut apa yang orang lain buat. Ego satu hal lah. Apa salahnya, kita ikut mana amalan yang baik. It is up to us, kalau tidak mahu ikut amalan baik orang lain, tapi janganlah memandang negatif pada mereka yang ingin berkongsi untuk untuk panduan rakan-rakan. Memanglah kita kena terima kawan kita seadanya, tapi kalau makin lama makin melampau...hhmmmm whateverlah...

Sambung balik cerita tadi...Later, my Thai friend came and gave me souvenir from Thailand. Guess which purse that I chose..............


Balik malam tu kan, kejadian yang aku bengang tuh.....http://fairylilly-journey.blogspot.com/2012/01/aku-bengang.html

Hari sabtu konon nak pi jogging at 6.30am. Dah siap pakai topi n kasut, bila keluar rumah hujan pulak huhuhu....So buat senaman perut je la sambil tgk tv.....Lepas tu melatih pulak perut makan
prawn tomyam using instant paste lah...:D. Serius sedap giler.....ala2 makan Tom Yam Kung @Secret recipe walaupun kuahnya warna pelik, cendawan dah kembang dan legam dan brocolli hampir kuning.....


Lewat pagi ahad, I accompanied kanda cum navigator cum gps 'watcher/reader/intepretor' for her termasuklah pi lekat GPS kat cermin depan ;). Seriau I naik kete bila dia melangak2 melihat cermin belakang dan terteleng melihat side mirror. Huish awatlah tak adjust before driving. Banyak cekadak aku kan, patutnya bersyukur dan berterima kasih orang dah ajak tumpang hehehhe.....Nanti tak pasal2 dia halau dari kereta. Kanda membebel bila sorang mamat tuh, bila kanda tak bawa keta, dia sibuk tanya kenapa tak bawak kereta. Bila kanda bawak kereta dan ajak dia tumpang, boleh dia cakap if I were u i wont buy the car. Patutlah kanda rasa macam nak halau je dia dari kereta hahahha.....Apa2 pun, Alhamdulillah kami selamat pergi dan balik..............

Bila pi Red lea aku beli Honey soy skew and satay skew.....Balik rumah grilled je la............

1 comment: