Saturday, February 18, 2012

Tak mau nasi

On friday, my housemate ajak join makan pizza, tapi aku malas pulak coz nak packing dan angkut sikit barang. Then depa main card game...huish aku lapo giler, segan pulak nak masak. So aku angkut periuk, masak maggi kat rumah lain. Dah pukul 11pm baru depa blah, so baru aku boleh buat kerja kat dapur...Biasalah, bila ada gathering aku malas nak fikir panjang so buat kuih kita bako, kita bako ;))............Nak mendapatkan kerak...tersengguk-senguklah aku sampai nearly 12.45 pm..tengah malam tuh. Dah la kepenatan....

Esoknya, aku memulakan operasi mengangkat barang. Then aku prepare kuih bakar untuk housemate dan jugak untuk gathering. Dah penat, tak kuasa nak ambik gambar kuih bako nyer. Tapi disebabkan nak cepat malam tu kan, so kureng rasa pandan dan bancuhan kurang sebati kot. So ada yang rasa terlebih telur, ada yang ok. Nasiblah sesape makan potongan yg mana hehhee....Huish..si Iranian tu sukakan kuih Malaysia. Aku letak kuih tu untuk dimakan housemates, dia ingat untuk dia sorang dan masukkan dalam fridge hehehe... So, aku potongkan pulak untuk housemate yang lain. Tengahari tu aku kalut la pi gathering, wah ada macam2 makanan....tapi perut aku dah ketat, selain biasalah kalau dah terlampau lapar susah nak telan banyak makanan.......Thanks to Cik Olyn for giving me a lift home :)...........Malam tu makan kambing leftoverla....

Hah ni lunch hasil dari leftover gathering tuh...salad tu tak la...borak punya pasal, rentung lamb n sausage ku..


Petang tu I n kanda pi harbour...plan nak makan aiskrim, tetiba beli calmari n chips pulak hehehe..kongsilah....

On monday, for lunch dok makan ni...sosej pun leftover from gathering...


My American housemete heran, dia tanya tu lunch ke breakfast hehehe....

For dinner, I had baked chicken n grilled egg plant.....

Takde lemon, aku curah je mayonis n balsamic vinegar hehhee....Tak larat nak perabih chicken breast tuh...

On tuesday, konon tak mau pi uni. Tapi borang medical check up tinggal pulak di opis. So, pi city jap beli food...and for dinner at opis I had lamb rogan josh+wholemeal bread


Lamb tu memang banyak. Setakat ni dah 3 kali makan, rasanya the leftover is enough for another 2 meals... Walaupun beli, jimatkan hehhehe..

On wednesday off I went for medical check up. Memang cepat sangat. Appointment at 11am. But I have to be at that Medicare 30 minutes earlier. So, 5 minutes after I registered, my name was called and the staff snapped my photo and I have to pay aud7 for that. Then 5 minutes later another staff checked my weight, height, sight and of course performed the urine test. Exactly at 11am the doctor called me and checked my breathing and blood pressure. 7 minutes later it was done...Hmm not yet actually. I have to go to the Medical imaging centre..x-ray lah kan. So naik bas ke sana. Dah sampai registerlah kan. Not more than 5 minutes my name was called. Tak sampai 10 minutes, aku tercengang-cengang bila the staff said I'll prepare the document and said that I can go hehehe....Efficientkan :)....Teringat masa buat medical check up at KL, tunggu berjam-jam. Tempat x-ray pun lain. Masa menunggu tuh, sudah rasa di Indonesia, takpun Nepal hahhaha. Masa aku kat dalam, anak buah aku nak buang air pulak...tempat x-ray tu takde toilet, kesian dia berapa lama kena tunggu aku. So, bila aku kuar je, dia kata dia tak tahan..so aku cakap dengan adik kat kaunter aku bayar nanti, aku nak bawak anak buah pi toilet hehhee...Lepas tu aku bagi anak buah aku main puas-puas kat Sogo....Eh..dah melalut pulak aku kan....

Lepas buat med check up, aku jenjalan kat city, then I had taco for lunch. Memang my favourite food, mintak extra sour cream...aiyo, camna orang tu lupa letak guacamole..avocado tu la. Bila balik rumah, memang rasa lesu sangat..hah tido petang lah gamaknya. For dinner I had the chicken leftover with egg and steamed veges...


On thursday, I had lamb rogan josh for lunch and corn+carrot fritters for dinner. On friday, I had couscous and kimchi for lunch...sesuai ke??? Telan je la hehhee...

No comments:

Post a Comment