Wednesday, February 8, 2012

Call pagi hari, halau orang

Ya tajuk a bit exaggerate...

Gila apa, call orang pepagi buta at 9.30am this morning, suruh orang pindah hari ini jugak dan kosongkan bilik by tomorrow just because the cleaner will only come on Thursday to clean my room.

Sorry, I am really really busy. This is such a short notice. I can only move back on Sunday
.
.
.
That cannot be done, I'll help you moving out.

But the thing is I have no time to pack my stuff.


It is very confusing situation now, so you have to move out as soon as possible

When the newcomer will come

She will come this monday

So I can move on sunday, the cleaner can come on Monday morning

The cleaner only come on Thursday.


I have no choice, but to let her stay in your old room and ask her not to unpack. So once you are ready u can swap

She still can stay in this unit, there are two available room here.

Other new comer will come as well, Muhammad will come today. What if you clear certain of your stuff and the cleaner can come tomorrow.

I am not sure

It just the things on your carpet and table

I got lots of stuff for 3 years study here

But you should know sooner or later you should move back to your old unit

I know, but last time we got email from the manager at least 1 or 2 weeks before moving.

So you can move on Sunday, I'll arrange the new cleaner to come and the new comer can get her room

Eh...boleh pulak, saja nak buat aku penin kan



Psst...aku tau..konon takde masa, tapi boleh pulak bebel kat sini. Menulis dan berkemas mana sama kan ;)..... Oklah aku nak buat kerja ni, submit paper, renew visa, writing thesis and study for new project.....

update at 10.59am:
Alamak si MOhamad tu dah sampailah. He's from Iran...sweet smile. Tetiba he asked " Are you Malay ?". Bangga chek, yelah biasa orang ingat check orang vietnam kan kan kan. Bila dia nak naik atas tetiba aku dengar " Jumpa lagi". Aku lambat pick up apa dia cakap. Lepas tu aku baru perasan he can speak Malay language. Then, baru aku tau he studied in UPM for 3 years.....Awek dia sangat cantik.....Both of them are engineering students. Hehehe..siap tunjuk dan sebut Mi goreng sedap tuh...Hish susahlah nak ngumpat lepas nih. Takpe..aku nak pindah kan....

update at 4.23pm:
hish memacam betul la...sat ni aku jenguk tingkap ternampak mamat jepun kat tepi jalan. Baru balik bercutilah tu. Ingatkan dia nak pi other unit. Tetiba dia masuk unit kami jugak...Luckily aku dah susun barang aku dalam fridge tadi. So ada gak ruang untuk barang dia nanti. Hish elok sangat aku packing dan pindah cepat...No matter how bz I am. Visa dah apply tadi. Masa nak bayar tetiba macam tak sure kena bayar aud535. Thanks Cik Olyn for the confirmation. So, tunggu respon depa utk buat medical check up pulak. So, now can concentrate on my writing n new project....

update at 10.28pm:
Lawak la...hehehe....gua tak boleh tahan ma...Kanda datang unit I. Then Mohamad si Iranian tu turun. Dia tegur kanda "Hi Aunty...". Kanda bengang "Why u call me aunty, I am a student"...Adoyai..kelakarkan that situation...tapi kesian pun ada. I pujuk kanda, i cakap dia tak faham kot antara kakak n aunty....Takpun dia rabun ;)

No comments:

Post a Comment