Saturday, July 30, 2011

Membebel lagi

Sebelum aku membebel korang tengok ni dulu ya....

Tu dia, ada pulut kuning&rendang dan pulut&serawa durian....

Sesi bebelan bermula. Aku plan nak berubah, tak mau komplen pasal orang dah. Tapi aku bengang jugaklah harini. Kawan A dah arrange supaya kawan Am yang ada kenderaan untuk membawa kami (A, kanda M dan aku) ke suatu majlis. So akhirnya kami selamat sampai ke majlis tuh. Semasa majlis hampir tiba ke penghujung, kawan A memberitahu kami akan balik naik kereta orang lain. Bila ditanya siapa gerangannya so oklah. Lagipun memang perjalanan kami satu hala. Maka tidak perlulah kami membebankan Am hantar kami pulang dan berpatah balik kerumahnya. Aku menjangkakan kawan A sudah memberitahu Am yang kami akan pulang dengan orang lain. So, bila Am ajak kami pulang, aku cakap A kata nak tumpang orang lain. Am pun ok je. Kanda M macam bengang, bila aku cakap nanti balik dengan orang lain. Dia boleh meninggi suara depan orang ramai dengan aku, coz nak tahu kami arrange dengan siapa. So, aku tunjukkanlah orang yang nak bagi kami tumpang. In fact orang tu pun macam bengang dan suruh dia kanda M duduk dulu.

Tetiba aku nampak kanda M, mintak juga Am hantar dia balik. Am nampak serba salah, yelah takkan dia terpaksa hantar dan patah balik semata-mata untuk kanda M. Tetapi kebetulan kawan kami yang lain urgent nak balik awal kerana perlu ambil kunci dari senior resident. Maka, Am nampak macam ok pulak untuk hantar kawan kami dan kanda M pulang awal. So, aku pun joinlah. Tapi bila balik rumah, kanda M boleh marah-marah and buat cerita pulak. Kononnya dia tak tahu arrangement kami. Dia punya arrangement dengan Am lain. Tu aku cakaplah arrangement tu asalnya memang dari kawan kami si A tuh. Nak je aku tambah, nasib baik dia ajak join.....kalau tak jgn harap ko dapat pergi. Lagipun kalau kita dah ikut, kenalah ikut plan orang. Nilah orang yang tidak sedar diri..umpama kacang lupakan kulit. Boleh gak guna bagai beruk dapat bunga....sesuai ke????

No comments:

Post a Comment