Thursday, July 28, 2011

Roti canai cicah kari sardin

Sedapkah?
Mestilah sedap....
Apa yang sedap?
Roti canai KAWAN sedap, kari sardin aku pun sedap
Punyalah sedap sampaikan dinner dengan roti canai jugak hehhee.
Hehehe...cerita dah basi, bila tgk gbr=10/07/2011....


Aku sebenarnya harini aku serabut sangat pasal my paper corrections and my lappy jugak. Begini kisahnya...


Isnin-25/07/2011 :
AS you all know, kedai komputer hampeh tu tak install apa2 software yg penting. So, aku mintak adik undergrad buat apa yang patutlah kan. Rupa-rupanya that adik found out that kedai komputer hampeh tu pun masa reformat, ada driver yang tertinggal...Dahlah bayar mahal, service hampeh. Kalau aku tau baik aku bayar aud125 tu kat adik ni. Nak sedapkan hati, anggaplah aud125 tu bukan rezeki aku....
The 3rd author of my paper suruh aku check diameter material A yang kami guna. Tapi aku check juga diameter material B in my programming code..Betapa trekejutnya aku bila tengok diameter sebenar dah dijadikan komen, dan value lain dah dimasukkan. So semestinya the value of that function berubah. Bila check untuk other configuration, I still used that wrong diameter, which also affect my result and conclusion. Alamak!!!!!! Camna nak buat corrections nih....Dahlah kononnya reviewer kata research kami low impact, bila ada careless mistake nih, lagilah depa doubt.....So, I sent an email to my spv about this problem


Selasa :
Bayar my accomodation fee aud1000. Itu ansuran pertama tau. Kalau aku bayar lump sum, aku nak makan apa nanti huhuhu...
My spv ask me to check my programming code properly. So, I just got the printed copy to check it thoroughly. I got my lappy back. Baguslah adik nih, siap buat apa yg aku tak mintak pun hehhee. Termalu pulak I bila dia download kan Azan software. Quran in pdf file pun ada tau....Macam dia tau je kakak dia ni, macam dah lama tak ngaji. Bila terdengar bunyi azan, terasa sayu sungguh di hati...Berbalik kepada my lappy nih, ada masalah untuk online. Asyik tak boleh connected. Penat I cuba godek2 di Manage network tuh. BIla macam dah dapat connect to the service provider=, I rasa pelik coz kena recharge pulak. Padahal rasanya baru lagi I recharge. Bila dah connected, asyik tak boleh buka website tertentu..my blog lagilah. Geram sungguh....
After dinner I decided to use Internet explorer. Alhamdulillah, boleh la surfing internet..but still have problem with Mozilla.


Rabu:
My spv sent me an email saying that if i wanna talk she'll be around in 11.30am. I just replied that if she is busy no need to come afterall I just want to ask one simple question, which is she can answer it by email. However, I'll just drop by in case she is in the office. Please note that she is on leave until october, so I kinda guilty for bothering her with my problem. So, when I knocked her door at 11.35am, it seemed that she was not around. But I think, she is in the room since I can see light ray from under the door. Hmm...I'm not sure. But, I feel a bit stress ...afraid that she was angry with me for coming late or late replying her email...Ok, kita makan dulu. Harini tak sempat prepare bekal. Tapi kita makan instant noodle je la kat opis. Tapi macam malas pulak. At last pi beli lemon chicken :
I checked my programming thoroughly-the codes, the formula and the parameter .Then, I realized that the parameter has been changed. Huh! makin la fenin ka...So, I keyed in the correct parameter and ran the programs and as expected the final value showed huge difference from our early result. Then, bila sampai ke page yg seterusnya, aku tetiba tak faham formula yg digunakan. Berjam-jam jugak aku fikir. Lagilah, aku stress....Apa-apapun sabar and redha je la.....Alhamdulillah, akhirnya nampak juga jalannya :)


Khamis:
Problem dengan blogger. Tak boleh nak click publish button, tak boleh nak select word, tak boleh copy and paste....Oklah aku nak buat paper correction nih

No comments:

Post a Comment