Thursday, November 15, 2012

Dari laut ke tasik

Salam Maal Hijrah...
Begitu pantas masa berlalu.
Semoga kita berhijrah ke arah yang lebih baik :).

Ni cerita hari Jumaat minggu lepas...

Jom ke uni.....Cantikkan.... laut dan langit membiru


Ok, kita tunggu bas tepi laut ya...........


Sampai uni, apakata kita lepak kat tepi tasik dulu, sambil makan karipap dan memerhatikan pelajar yang baru keluar dari dewan peperiksaan...


Memang sudah lama tidak kemari. Tahun 2009, saya suka lepak di sini.


Orang lain duduk atas rumput saya pun ikut duduk, tapi adakalanya beralas kertas A4 untuk mengelak dari tahi itik yang merata. Orang lain baring atau menyarap atas rumput...owh itu saya tak mampu ikut. Tapi semenjak saya terkena sesuatu yang macam rashes selain terasa ada benda halus merayap-rayap di badan di malam hari, saya tidak lagi menjejakkan kaki ke situ....sudah lebih 3 tahun berlalu rupanya.

Semalam Rabu, saya ke uni lagi....Tapi kali ini awan mendung, laut kelabu............


Kali ini apa kata kita menanti bas di sebelah kiri pula



Owh...cantiknya........
hari yang kelabu
diserikan dengan bunga-bunga ungu


Sampai di uni aku disambut dengan rintik-rintik hujan dan dingin yang mencengkam.
Adakah diputarkan masa kembali dari penghujung musim bunga ke musim dingin???



1 comment: