Saturday, November 17, 2012

Nak nangis-sengih-Nak nangis.........

Semalam pi uni, ingat nak jumpa spv jenguk bilik yileks..........Salah I juga coz tak email nak jumpa. Biasalah bila takut nak jumpa, elok pulak her door wide open hahahha........

So, email je lah my spv pasal x-spv di Adelaide who still didn't return certain part of my thesis after second correction since 16/10/2012. Dia suruh contact je pakcik tu...Yelah I ni takut juga orang kata tak grateful. Pakcik tu yang sangat bz pun sanggup baca my thesis, ni karang kalau sesibuk tanya risau juga kalau dikata pushy.....Ok fine, I pun hantar email tanya pasal thesis tuh...........Tau apa dia reply

F, send me the latest version and I will try to read over the weekend. Best wishes, J.

I tak sedap hati. So, I searched his name in my email inbox..........Ya Allah!!!!....I didn't notice his third email on 16/10/2012. Tak tahu nak cakap camna....tapi memang rasa nak hantuk kepala kat dinding.  Just imagine..I wasted 1 month due to my carelessness and maybe silly mistake. Lagi sakit hati...kekecewaan tuh tak dapat dilepaskan...rasa nak nangis, tapi tak leh nangis. Redha je la. Cuba sedapkan hati dengan ...Thing happens for a reason. Tarik nafas...Kita cecepat buat 5 pages corrections. Alhamdulillah, sebelum maghrib berjaya hantar to pakcik Adelaide.

So, senang hati nak balik rumah memalam buta walaupun hujan lebat. Balik rumah grrrrrrr...nantilah cerita. Tetiba 11.50pm, macam tak percaya dapat email ni.

Dear F,
 
Thank you for your excellent contribution to Journal of ......................
 
Attached is the typeset chapter which you submitted to American Scientific Publishers.
 
Please answer all queries if there are any attached.


Wah dalam hati ada taman....At last after 8 months...penantian memang satu penyiksaan. Ku ingatkan Chief editor dah tercicir my article, yelah this paper was accepted on March 2012. Musykil gak kenapa masih tak published lagi. Tapi....tapi tetiba bunga yang mekar di taman menjadi layu dan daun pun ikut luruh

Please review carefully and reply all back in 48 hours with corrections you may need.

Kan weekend. Terkubur hasrat nak pi ngap Pancake on The Rock dan pi Paddys market oppps...So duduk di rumah diam2 ya. Selain, spv mestilah tak buka email to proof read that article. Pulak tu only last week while reading my draft, I noticed there's something wrong with the parameters that I used for that project. So, definitely kena run new simulation and got slight different numerical data.........Serabut, takut spv marah, risau editor bengang....Whateverlahkan...daripada I bebel  sini baik I cecepat buat pembetulan.





4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik FLPP..is there any email address i can write to...ada something pvt nk ckp ^^ thx
      p/s: kaptenhisyam@yahoo.com

      Delete
    2. In shaa Allah, I'll contact you

      Delete